صغحه اصلی
محصولات
بذر خانگی
کاتالوگ
گالری
درباره ما
تماس با ما

ادویه سوپ جو

نوشته شده توسط : پامچال
ادویه سوپ جو

فلفل­های تند طیف گسترده ­ای از فلفل­ها را شامل می­شوند که تحت عنوان Capsicum annuum نامگذاری شده ­اند. این فلفل­ها محدود به آناهیم، آنچو، کاین، ژالاپنو، هابانرو و بانانا واکس داغ نیستند. پس از رشد این گیاه و لذت بردن از طعم فوق العاده فلفل­ها تند تعجب خواهید کرد که چرا زودتر این کار را انجام نداده ­اید.

بخش اول: آماده ­سازی گیاه فلفل چیلی

در بخش اول به چگونگی آماده سازی رشد مناسب فلفل چیلی می پردازیم

1 – انتخاب رقم فلفل

فلفل تند یکی از گیاهان شگفت­ انگیز می­باشد، زیرا در طیف گسترده ­ای از رنگ­ها، اندازه­ها، سلیقه ­ها و سطوح ادویه­ ای وجود دارند. گیاه فلفل تند می­تواند یکساله (هر ساله بایستی کاشت شود) یا چند ساله (مجددا رشد می­کند) باشد. بطورکلی، سه نوع فلفل تند وجود دارد که شامل شیرین، گرم و زینتی است. هر سه نوع آن­ها ادویه ­ای هستند، اما فلفل شیرین ملایم­تر بوده و دارای رنگ­ها و اشکال مختلف می­باشند.

  • رنگ فلفل­ها گسترده بوده و شامل سبز، زرد، هلویی، قرمز، آلویی و سیاه می­باشد. رنگ آن با سطح عطر و طعم ارتباط مستقیمی ندارد.
  • برای یافتن اینکه چه ارقامی در محل زندگی شما وجود دارد، به خزانه محلی مراجعه کنید.
  • برای تهیه فلفل از دستورالعمل­های خاصی در مناطق مختلف جهان استفاده می­شود. به عنوان مثال، فلفل­های سرانو در غذاهای مکزیکی مورد استفاده قرار می­گیرد؛ در حالی که، فلفل کالکوتا در غذاهای آسیایی استفاده می­شود.

2 – پیدا کردن بهترین مکان برای کاشت فلفل

فلفل­ها گیاهانی هستند که عاشق گرما می ­باشند و در مناطق که آفتاب زیادی را دریافت می­کنند، رشد می­کنند. منطقه­ ای را در باغ خود انتخاب کنید که آفتاب کامل داشته یا حداقل بیشترین مقدار آفتاب را دریافت کند. اگر در یک منطقه­ بیابانی زندگی می­کنید، ممکن است به مکانی با سایه اندک نیاز داشته باشید. اگر در منطقه ­ای زندگی می­کنید که باران زیادی می­بارد، سعی کنید مکانی را که آفتاب کامل دریافت کرده و دارای زهکشی مناسب است پیدا کنید. آب زیاد باعث تولید میوه کم می­شود.

 

3 – تصمیم ­گیری برای کاشت فلفل در خارج از خانه

اگر در مناطق رشد فلفل تند زندگی نمی­کنید (در نزدیکی خط استوا)، ممکن است در زمستان فلفل­های خود را در داخل گلدان کاشت کرده و در فصل بهار با گرم شدن هوا آن­ها را به بیرون منتقل کنید. اگرچه می­توانید بذرهای خود را مستقیما در زمین کاشت کنید، اما احتمالا جوانه ­زنی آن­ها کاهش خواهد یافت.

  • شما می­توانید فلفل خود را از رشد بذرها و یا از خزانه­ تهیه کنید، اما با رشد گیاه تنوع بیشتری خواهید داشت.
  • شروع از گیاهچه ­ها بسیار آسان است؛ فقط 6 هفته قبل انتقال به بیرون برنامه­ ریزی نمایید. بعد از آخرین تاریخ یخبندان منطقه می­توانید فلفل­ها را به خارج از خانه منتقل کنید.

4 – اصلاح خاک

برای تولید بهتر، سالم­تر و بیشتر، خاک باغ را باید اصلاح کرد. فلفل­ها خاکی را ترجیح می­دهند که دارای زهکشی خوب بوده و مواد مغذی زیادی داشته باشد. بنابراین، مقداری ماسه را با خاک مخلوط کنید تا تخلیه آن بهتر شود و همچنین چند هفته یا چند ماه قبل از کاشت نیز کمپوست اضافه نمایید. اگر خاک شما دارای زهکشی ضعیف یا متوسط است، می­توانید آن را با مقداری ماسه بهبود دهید. اگر پتاسیم به مقدار کافی وجود ندارد، مقداری به خاک اضافه نماید تا رشد گیاه به مقدار قابل ملاحظه ­ای افزایش یابد. در ابتدا همیشه خاک خود را آزمایش کنید. اگر مقدار پتاسیم خاک شما کم است، برای انتخاب کود با مقدار زیاد پتاسیم و مقدار کم نیتروژن (مانند NPK 0-20-0) به یک خزانه محلی مراجعه کنید.

  • pH خاک خود را آزمایش کرده و مشخص کنید که آیا به اصلاح بیشتری نیاز دارد یا خیر. فلفل­ها در خاک با pH خنثی یا کمی اسید با مقدار 7-6.5 رشد بهتری دارند.
  • هر چقدر خاک خود را بهتر آماده کنید، فلفل­ها رشد بهتری خواهند داشت.

برای مطالعه مقاله انواع فلفل های تند می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مقاله های مرتبط
دیدگاه خود را بنویسید نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ ادویه سوپ جو ”
بدون نظرهنوز نظری ثبت نشده

دریافت لیست محصولات به صورت PDF

جستجوی محصول
محصولی برای نمایش موجود نیست !
ورود
آدرس ایمیل :
رمز عبـور :
ثبت نام در گلبرگ پامچال الان ثبت نام کنید